Weboldal fejlesztése – mit SZABAD és mit NEM?

Garantáljuk Önnek kedves olvasó, hogy az alábbiakban olyan polgárpukkasztó tényeket hozunk felszínre, melyekről még biztosan nem hallott. Az utóbbi években elterjedtek olyan trendek, melyeknek se eleje, se vége. Vajon hova tartunk?

Sokak számára talán még kérdéses, hogy egyáltalán mi az a weboldal? Mire jó?
Ez egy közhellyel könnyen megválaszolható: a weboldal a legolcsóbb hirdetési felület.

Közhely

Hagyjuk a közhelyeket. Ez nem igaz! Lehet olcsó is és lehet drága is. A rendszerek egyre komplexebbek lesznek ugyan, de ezzel együtt egy nagy mértékű minőségbeli visszaesés is jellemző a "szakembereket" tekintve. A fejlesztők dobálóznak a szavakkal és olyan kivitelezők is programozónak nevezik magukat, akik klikkelgetnek. Ön szerint az asztalosnak nevezheti magát, aki bekapcsol egy sorozatgyártó gépet, melyet egy vállalattól vásárolt meg, és naponta legyárt 3.000 pontosan ugyanolyan széket úgy, hogy se vésőt, se szeget, se enyvet soha meg nem fogott?

Ezt éljük ma. A hagyományoknak, a manufakturális dolgoknak vége. Rendszereikben bekapcsolnak egy gombot és azt hiszik, hogy majd jól degeszre keresik magukat pénzzel. Számos fejlesztővállalat tréningjét meghallgattuk. Az volt a lényegük, hogy a csapat ad egy rendszert, mely kiváló a pénzkeresésre. Kedves Olvasó, ez nem így van! Ilyen nincs!

Ezt elmagyarázzuk más szavakkal. Képzelje el, hogy Ön nem ért az autókhoz. Megkeres egy autókkal foglalkozó vállalatot és elmondja Nekik, hogy szeretne árut fuvarozni. Ajánlanak egy autót. Hazamegy vele, majd leparkolja a garázsban. Az egyenlet mitől hiányos? Attól, hogy nincs ügyfele, nem tud kinek szállítani. Majd megjelenik az első ügyfél, hiszen valakitől hallotta, hogy Ön talán segíthet Neki. Szeretné, ha kivinne a helyszínre mondjuk sódert. Igen ám, de egy furgont kapott. A sóder szállítása meg is hiúsult. Kifizetett egy vagyont az autóra, ami csak áll a garázsban.

A piacon sok fejlesztő éppen arról nem beszél, hogy egy fantasztikus hírlevélküldő rendszer miképpen lesz megtöltve ügyféllel. Az újonnan indult weboldalára honnan lesz látogató, aki esetleg vásárolna is Öntől? Nem esik szó arról sem, hogy a weboldal miképpen lesz feltöltve információval, ki fogja megírni, ki érti meg a vállalatának működését, milyen tematika alapján lesz összerakva a médiaanyag, milyen logika alapján következtette ki, hogy a fejlécbe vidáman ugráló családot raknak és nem egy Önről készült stúdiófotót?

Az online vállalkozás miért más mint az offline?

Elgondolkodott már azon, hogy vállalatát mennyi energiával rakta össze, mennyit tervezett, költségvetést készített, kalkulált a munkatársak fizetésével? Ha ez így van, akkor internetes vállalatát, hogy is bízhatná akárkire? Mi az ami Önnek számít? Ügyfelek sokaságának a pénz. Szerintünk a megtérülési idő. A hátékony munkához elengedhetetlen a vállalatspecifikáció, az egyedi tervek és még sorolhatnánk. Nagyon sok ügyfelünk megkeres azzal, hogy csalódott az előző fejlesztőjében. A megrendelők azt gondolják, hogy pl. a szövegek csak úgy megszületnek. Nem születnek meg. Azt valakinek meg kell írnia, miután tematikusan felépítette a mit, miért, hogyan kombinációkat. Jó szövegíróink vannak, mégis kihívás még ennek a weboldalnak a szövegét is összerakni. Nekünk hogyan született meg?

  1. téma meghatározása
  2. piszkozat szintjén megalkotni
  3. piszkozatot kiegészíteni végleges formára
  4. korrektúrázónak küldeni piszkozat szinten
  5. helyesírási hibákat javítani
  6. webre feltölteni, majd újra korrektúrázni
  7. kialakítani a különböző kijelzőkre való szövegtördelést (mobiltelefon, táblagép, stb…)
  8. mentés gombot nyomni

És még nem beszéltünk a vizuális hatású képi elemekről.

Tehát, a webfejlesztés nem annyiból áll, hogy klikkelünk néhányszor. Egy nagyon jó példa erre:

Egy 50.000 forintos "olcsó honlap" teljes költségéhez érdemes még hozzászámolni az erre eltöltött sok-sok munkaórát, feszültséget, munkatárs munkadíját, utazási költséget, stb, stb… Így az összköltség általában már többszázezer forint.

A tökéletes weboldal receptje

Nézzük tematikusan, hogy mire van szükség egy jól megtervezett weblap elkészítéséhez:

  • megérteni a vállalat működését
  • piacelemzés
  • online értékesítési folyamat kidolgozása
  • weblap specifikációja
  • grafikai látványkép
  • program, ami a weboldalt futtatja
  • szöveges tartalmak
  • média, grafikai elemek
  • effektek, grafikák elkészítése
  • fejlesztési szervergép
  • minimum 1 fő programozó
  • minimum 1 fő grafikus
  • minimum 1 fő marketinges
  • domain név megválasztása
  • domain név regisztrálás
  • éles szerver beállítása
  • szerver háttér
  • rendszergazda a szerver géphez
  • statisztikák / analitikák elkészítése
  • legalább 1 fő weboldalt karbantartó személy (erről jut eszünkbe: Kovács László "Stone", az X-Faktor veteránja bízott meg azzal, hogy a weboldalát aktualizáljuk, hiszen a korábbi programozó lelépett. Fejlesztés során, a forrásfájlok szerkesztésénél a számítógépünk vírust jelzett. Bele sem merünk gondolni, hogy hány gép „betegedhetett meg" anélkül, hogy a látogató tudomást szerzett volna róla.)

Referenciák

PS: KE2012-102
2020
r-bus.hu
PS: KE2012-101
2020
r-care.info
PS: KE2011-101
2020
thepropertyheroes.co.uk
PS: KE2009-101
2020
myfuture.hu
PS: KE2010-101
2020
szakemberkozosseg.hu
PS: KE2008-102
2020
szoftveraudit.hu

Ezzel a hozzáállással és támogatással egy általunk készített weboldal nagyszerű befektetés. Szeretne többet tudni a megtérülési időkről és lehetőségekről, valamint jobban érteni a gondolkodásmódot, konkrét fejlesztési-példákkal is alátámasztva?

Weboldal- és szoftveraudit

 25 év szakmai tapasztalat
 Naprakész technológiai ismeretek
 6 főből álló auditor csapat
 Árajánlat készítés 1 perc alatt

Ismerje meg a weboldal- és szoftverauditálással foglalkozó vállalkozásunkat! 

Teljeskörű feltérképezés, 7 rétegű vizsgálat, adatszivárgás-ellenőrzés!


Tekintse meg a promóciós videónkat

Top